Wat Sa Kaeo
In Wat Sa Kaeo verblijven ca. 2350 kinderen, niet alleen weeskinderen maar ook kinderen van bijzonder arme gezinnen uit het noorden van Thailand. Om te voorkomen dat deze kinderen in het criminele circuit terecht komen worden ze door de tempel opgevangen en krijgen ze niet alleen onderdak en goede voeding maar ook onderricht.
De kinderen zijn tussen de 3 en 18 jaar oud. Het complex bestaat uit meerdere locaties te weten het hoofdgebouw met tempel, keuken, eetzaal, leslokalen en aparte slaapvertrekken voor de jongens en de meisjes die allemaal op een matje op de vloer slapen. Dit keer hebben we ervoor gekozen om het eten niet zelf te bereiden, te veel werk voor een paar vrijwilligers en zoveel monden te voeden, gelukkig bestaat hier de mogelijkheid om een gerecht samen met de keukenbrigade samen te stellen en hiervoor de kosten te betalen.
Voor aanvang van het eten, stellen de kinderen zich op en zingen een “bedanklied”, prachtig om dit uit zoveel kelen te horen, daarna is het borden vullen! Ongelooflijk om te zien hoeveel kinderen er zijn en hoe gedisciplineerd het verloopt, mede te danken aan een monnik ca. 2 meter met een strenge uitstraling!
Namens de kinderen uit Wat Sa Kaeo heel hartelijk bedankt!

Wat Botworadit
Op dit moment zet de stichting thaise weeskinderen zich in voor de tempel: "Wat Botworadit". Ieder jaar bezoeken wij de tempel en kijken wat er op dat moment het hardst nodig is. De stichting thaise weeskinderen wil het levensplezier van de circa 450 kinderen die hier wonen, enigzins verbeteren en aangenamer maken.
Natuurlijk komt er een moment dat dit project afgerond is.
De stichting thaise weeskinderen is inmiddels ook aan het bekijken welke tempel wij op kort termijn kunnen gaan ondersteunen. De stichting thaise weeskinderen laat deze projecten natuurlijk niet zo maar in de steek als er iets bereikt is. De stichting probeert altijd op de hoogte te blijven van lopende- maar ook van gerealiseerde projecten.